пятница, 29 августа 2008 г.

Google - 12 интересных фактов

Google - 12 цікавих фактів

Чому перша сторінка Google зроблена в мінімалістському стилі? Дуже просто: тому що Сергій Брін і Ларрі Пейдж не знали HTML. Про це і інших корпоративних секретах розповіла менеджер компанії на лекції в Сан-Франциско.

Дана стаття містить 12 цікавих фактів про становлення крупнейнешей пошукової системи в світі.

1. Основною причиною того, що головна сторінка Google має такий голий вигляд, є той факт, що засновники Google. просто не знали мови розмітки HTML, і хотіли швидко зробити простою інтерфейс. Насправді вони навіть довгий час не могли зробити кнопку «Submit». Відправити пошуковий запит можна було лише натисненням клавіші Enter на клавіатурі. Фактично, сторінка складалася з одного лише пошукового рядка.

2. Із-за такого, м'яко кажучи, незвичайного вигляду головної сторінки, в перших тестах юзабилити Google було відмічено, що бета-тестери просто завантажували сторінку і довго дивилися на неї. Через хвилину, коли нічого не відбувалося, в процес тестування втручалися і запитували, що сталося, на що зазвичай слідувала відповідь: «Я чекаю, коли завантажиться все інше». Аби вирішити цю проблему, було вирішено вставити в код сторінки повідомлення про копирайте як явний маркер кінця сторінки.

3. Одна з найзначніших змін в поведінці користувачів спостерігалося після введення вдосконаленої функції перевірки граматики, з якої згодом з'явилася функція «Did you mean.», що пропонує інший варіант пошукового запиту. Трафік на сайті практично подвоївся, а розробники почали дискусії, в яку частину сторінки з результатами пошуку краще вбудувати нову функцію. У результаті вирішили, що найбільш ефективне місце знаходиться внизу сторінки під результатами пошуку.

4. Ганебну функцію «I’m Feeling Lucky», яка відправляє користувача відразу на сайт по першому знайденому засланню, не показуючи результатів пошуку, насправді майже ніхто не використав. Проте, випробування показали, що користувачам вона дуже подобається, і її вирішили залишити.

5. Сервіс онлайнових співтовариств Orkut дуже популярний в Бразилії. Цей сайт робив один дуже розумний програміст Google, тому йому надали свободу в розробці власного інтерфейсу. Ось чому сайт зовні зовсім не схожий на дітищі Google.

7. Google має найбільшу мережу перекладачів в світі.

6. Google любить вносити часті і дрібні поліпшення до движка і інтерфейсу, при цьому не робиться жодних офіційних оголошень.

8. Використовується правило 20% / 5%. Якщо 20% користувачів використовують функцію, то її залишають в основному інтерфейсі. Аби включити функцію в «розширені налаштування» пошуку, функцію повинні використовувати як мінімум 5% користувачів.

9. Тестування показало, що невелика кількість людей дуже точно відображає звички більшості користувачів. На цьому факті побудовано вивчення звичок користувачів, яке ведеться безперервно.

10. Назва Google була вибрана помилково. Це друкарська помилка, зроблена засновниками компанії, які хотіли назвати свій сайт математичним терміном «googol». Як відомо, гугол — це 10 в мірі 100. Саме такий кількість сторінок хотіли проиндексировать амбітні засновники пошукового сайту. Але вони чи то помилилися в правописі, чи то сайт з такою назвою був вже зайнятий (він дійсно зайнятий з 13 квітня 1995 р.).

11. Поштовий сервіс Gmail два роки тестувався усередині компанії до прилюдного запуску. З'ясувалося, що існує 6 типів користувачів електронної пошти (які — Марісса Майєр не уточнила), і Gmail розроблений як універсальне рішення для них всіх.

12. Співробітникам Google рекомендується використовувати 20% свого робочого часу на свої власні проекти. Завдяки такій моделі світло побачили, у тому числі, Google News і вже згадуваний Orkut.

Крім всього вищепереліченого, Марісса Майєр повідала і іншу цікаву інформацію про плани Google. Наприклад, вона сказала, що розробники прагнуть оптимізувати движок так, щоб кожна сторінка з результатами пошуку видавалася користувачеві на екран через 500 мс, включаючи рендеринг сторінки.

Комментариев нет: